Pank je mrtav...

Yes that's right, punk is dead, It's just another cheap product for the consumers head.

Saturday, September 02, 2006

Koncerti - august

Hermes/Monument 2.8.2006 Geto, Banja Luka
Ne secam se kada sam zadnji put bio na metal koncertu. Ustvari, ne secam se da sam ikada bio na nekom bas metal koncertu, gde kose lete na sve strane, a majice sa lobanjama i drugim zastrasujucim sadrzajima nailaze na svakom koraku, te plase nas nezne i senzitivne boeme. Covek se uci dok je ziv. Prvi bend koji je svirao (Hermes) nije bio los, tu i tamo neki zanimljiv brejk, na momente rokerska gitara, malo teza atmosfera, ali dok sam ih gledao pomislio sam: "Jos jedan provincijski bend koji 1) nece nista vise napraviti od svirki za prijatelje, i od 2) neuspelih pokusaja kopiranja bendova popularne zapadne/domace hard rok kulture...". Neka vreme pokaze da li sam bio u pravu. Za drugi bend mi je nekoliko ljudi reklo da su definitivno vredni paznje - Monument. Oni su i ustvari privukli svu tu hrpu mladih metalaca. Ne razumem se mnogo u metal, ali ovo bi trebao biti nekakav death metal. Od prvog rifa krece mahanje glavama, sto mi je bilo jako zabavno. Bend ima svoje ozvucenje, zvuk mnogo bolji nego na prethodnom bendu, iako ne i dobar, zbog neakusticnog prostora. Scenski nastup na nivou, sve je skinuto sa televizije kako treba, dizanje ruku, pokreti, mahanje glavama, energija... Druga stvar koje me je zabavila, pored pomenutih mladih, razuzudanih metalaca u publici, bilo je najavljivanje pesama - "Sledeca pesma zove se aarraagghghghhaadkdaa", i tako redom. Treca stvar sto je izmamljivala osmehe na mom licu, bilo je pokusavanje pojedinaca u publici da naprave takozvani sirkl pit, praceno sa pevacevim uzvicima: "Ajde da vidim jebeni mosh pit". Heh, sto bi Guy Debor rekao na ovo... No dobro, da rezimiram - Monument, zakljucujem nakon ovog lajv slusanja, su jedan od najboljih bendova koje je Banja Luka ikada dala... Ne kapiram ja to bas najbolje, ali skidam kapu za kvalitet. 666 is the number of the Krusty.

Duvacki orkestar Bozidara Milosevica, 19.8.2006, Geto pozornica, Banja Luka

Taj dan se sakupila simpaticna ekipica u Banja Luci, dosli su mi u posetu drugari/ce iz Zagreba i Beograda, a ova svirka je upala neplanirano, k'o kec na kralja... Otvoren prostor, kraj Vrbasa, predvecerje, dobar zvuk... Prvi nastupa jedan mladi, jos neshvaceni umetnik, cije ime ne znam, a da budem iskren ni ne zanime me toliko. Neki lokalni pokusaj dramenbejsa, sa hip hop vokalom, poprilicno neuverljivo i nezanimljivo, mora to sa mnogo vise srca da se radi. U jednom od tekstova se reklamirao Zuletov skejt sop, ehhh... Drugi bend, tj. orkestar, svirao je rege, uglavnom obrade sa pokojom autorskom pesmom. Nije zvucalo lose, u sustini jako prosecno, ali za ovaj deo sveta sasvim solidno, plus sto mi se drustvance malo krenulo zapijati pa nam je sve delovalo ko Bob Marli. Malo kasnije tokom nastupa smo se sa brdasca spustili u prve redove, da bacimo koji plesni potez, ali naravno suzdrzano - bilo je tu dosta mladih ljudi koji su tek pravili prve plesne korake, a nismo zeleli da im nabacujemo komplekse sopstvenom tehnikom i sofisticiranoscu telesnog izraza... Pred kraj je odsvirana "Walking on the moon" pesmica od Police-a, mlitavo, ali prolazno... Po zavrsetku koncerta, "zurka" je nastavljena na klupicama, neocekivano smo prisustovali i jednom pozaru, ali to je neka druga prica... Ders d netrl mistik floting tru di eir...

5 Comments:

  • At 1:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    Nisi pomenuo koliko je bozanstvena pevacica duvackog orkestra. Divna zena, biser Bosne.

     
  • At 4:55 AM, Anonymous Anonymous said…

    pa imaju 2 pjevacice koja ? ona plava ili ona sa krpom na glavi :)

     
  • At 10:20 AM, Anonymous Anonymous said…

    ajde, kao ne znas koja je. ona s krpom na glavi, naravno. :)

     
  • At 1:52 PM, Blogger krasti said…

    Ja sam nju potpuno zaboravio, cak mi je trebalo vremena da se setim i da je bila pevaljka... Kvragu i moj mozak...

     
  • At 4:42 AM, Anonymous Anonymous said…

    je li ti to imas :))

     

Post a Comment

<< Home