Pank je mrtav...

Yes that's right, punk is dead, It's just another cheap product for the consumers head.

Monday, March 05, 2007

Recenzije - januar, febraur 2007

CITANJE

Dzin Volf – serija “knjiga Novog sunca” (Senka mucitelja, Kandza pomiritelja, Mac Liktora, Citadela autarha, Urt Novog sunca)

Ovo sam uzeo u lokalnoj biblioteci, sa namerom da se prepustim literaturi za opustanje, posto sam kao klinac voleo sajensfiksn, a pre desatak godina sam citao nesto od Volfa i nije mi bilo lose... Nisam uspeo u relaksaciji, posto mi stil pisanja nije legao, previse je jednostavan, a radnja mi je delovala vrlo haoticno (istina, i ja sam prebrzo prelistavao stranice), a i razvuceno - pet celih knjiga je majstor napisao. Radnja se odvija na Urtu, planeti koja prolazi kroz degenerativni proces nekadasnje velike kosmicke civilizacije, cije je stanovnistvo utonulo u praznoverje i krute navike, a glavni lik je iz gilde mucitelja, profesionalnih ubojica i nanositelja bola... On na kraju postaje spasilac Urta, dovodeci mu Novo sunce, tj. ozivljavajuci Sunce njihove planete koje sve vise slabi... Taj deo je tek haotican, tu se Volf zaplice u vremenske paradokse, pokusavajuci valjda da zvuci pametno... Malo mi je delovao reakcionarno na momente, hehe... Ne preporucujem, osim hardkor fanovima zanra.


Vilijem Gibson – Sve zabave sutrasnjice

E sa ovim sam ubo u centar, kada se prica o literaturi za relaksaciju... Uopste mi nije zao sto nisam ranije citao nesto od Gibsona (koji je ipak kultni pisac), jer ovako je ispalo spontano i neplanirano otkrice/uzivanje... Isto kao i sa prethodnim knjigama, trazio sam laku literaturu, i super je ispalo. Steta je samo sto sam kasnije na vikipediji video da je ovo zavrsni deo trilogije, al' sta da se radi... Sajber pank! Svet prepusten naprednim kibernetskim tehnologijama i otudjenim, ljudskim strastima... Luzeri, narkomani, alkoholicari, nesredjeni ljudi, vestackim drogama dobijeni geniji, buntovnici protiv sistema, i jedan samuraj – zen mudrac ubojica, to je galerija likova Gibsonove vizije nase bliske, apokalipticne buducnosti... Bogme se ne bih iznenadio da taj svet o kome Gibson pise dodje pre nego sto ga i primetimo... Radnje knjige se odvija oko istorijske cvorisne tacke – trenutka u istoriji nakon koga se sve menja, i koji mogu licno da osete dva coveka, obojica promenjena drogom... Kraj mi je nekako neprimetan, nakon kresenda i ocekivanja eksplozije, sve se naglo smiruje... Mozda bude jos koji deo. Ne znam za vas, al' ja vec sutra odoh do biblioteke da nadjem jos nesto od Gibsona... Sada nesto razmisljam, ja sam voleo taj sajber pank (pre svega zahvaljujuci filmskoj industriji) i pre nego sto sam znao da postoji taj termin, cudo da se nisam ranije vise zainteresovao za pomenuti zanr..


MUZIKA

Senza Replica – Umetnost buducnosti, demo

Nakon svirke koja mi se dopala, Kiwi mi je narezao ovaj demo... Evo par zapazanja: radi se o snimljenoj probi, kvalitet zvuka nije bas dobar, al' pesme mogu da se cuju... Zenski vokal, hitra muzika, melodicniji hardkor pank rifovi, sa dobrim pevanjem, povremeno vristecim, a povremeno neznim... Pocetak jedne pesme me cak podseti na Submission Hold... Tekstovi su dobri, licni pristup politickim temama, posebno mi se dopao Umetnost buducnosti, zbog hipi senzibiliteta... Hehe, ma salim se, nije hipi, pank je, ne brinite, pu, pu, pomerio sam se sa mesta... Sve u svemu, demo je fin, al' ostaje jos da se radi na pesmama, da budu jos bolje i hitoidnije... To je uostalom i lepota sviranja muzike, uvek postoji mogucnost za razvijanje i napredovanje... Odlutao sam. Uglavnom, dopada mi se, pametno je, pank je, nije trendi... Ovde bi bolja produkcija napravila pozitivnu razliku, malo tisi i usaglaseniji vokali, glasnija gitara i bilo bi taman. Jedna pesma ima refren sto lici na Fakofbolan.

Kontakt: run23dom@yahoo.com


0 Comments:

Post a Comment

<< Home