Pank je mrtav...

Yes that's right, punk is dead, It's just another cheap product for the consumers head.

Saturday, February 17, 2007

Tri dana ljutog rokenrola....

Eh, nekada su mi koncerti predstavljali povod za nekontrolisano ushicenje i radost, a danas se, eto, zaticem u situaciji da mi smetaju i buka, i zagusljiv prostor, i kasno pocinjanje svirki, i jos citav set drugih manje ili vise bitnih stvari. Ostarilo se, valjda... Ili sam sa godinama postao pametniji. Kako god, uspeo sam za prosli vikend spojiti u tri veceri tri svirke, sto me je dovelo na korak do smrti iscrpljenoscu, ali 'ajde da krenem redom.

Petak vece, svirka u klubu Zica, prvi put sam bio tamo – klub nije los, na prvom je spratu, a sa prizemljem je povezan suicidalnim stepenicama (tesko onom ko se pijan mora niz njih spustati i penjati). Prvi bend sto je svirao, Cut self not, naginje nekakvom indie rok zvuku sa pank energijom, i sa brojnim promenama ritma - svirali su, mislim, cetiri pesme, i sta ja znam, na momente su bas i bubanj bili zaista savrseno uklopljeni, al' mene te pesme nisu pomerile ni za milimetar i uopste mi se nisu dopale. Ok., ne volim takav zvuk, al' mi je nekako sve bilo predvidljivo... Iskreno, dug mi je bio njihov nastup. Isto se moze reci i za drugi bend Dirty Klaus, samo sto ovde je pevanje bilo lose, a pesme jednostavnije, pankerskije, sto im nije donelo zanimljivost. Sklepano je to zvucalo. Valjda su oba ova benda tek pocela sa radom, videcemo sta ce vreme doneti. Tekstovi na engleskom, verovatno o emocijama. E, treci bend me je i najvise interesovao, posto kada sam ih prosli put gledao ostavili su dobar utisak. E, ovaj put su Streberi (www.myspace.com/theschtrebers) razvalili. Klasicna rok postava upotpunjena je saksofonom, pevaljka dobro radi svoj posao, pomaze joj saksofonista, pesme su hiticne, dobri refreni, gruvanje i voznja, snaga nije u brzini vec u ritmu... Tekstovi, koliko sam ukapirao isto na engleskom, jeb'ga, Srbima je to maternji jezik... Meni je njihov koncert bio totalna rokenrol zabava i to kvalitetna, cini mi se da bi nastupom pojeli vecinu lokalnih kvazi-mejnstrim alternativnih bendova... A muzika? Sta znam, basista stalno vozi pa me to podseca na Minuteman, al' imaju neki svoj fazon (il' ja ne slusam takvu muziku dovoljno), na momente, u sporijim delovima zvuce epski, voleo bih da cujem snimak. Nakon njih nisam imao vise ni snage, ni koncentracije, a ruku na srce, ni volje da budem u tom dimu gore, pa sam izasao napolje i propustio nastup 'Rvata, Farewell Reason... Ono sto sam cuo iznutra, zvucalo mi je kao standardni screamo zvuk, sve sa aranzmanima (tiho-bucno) i vristanjem pevaca... Mislio sam peske da idem kuci, (ne dam lopovima 65 dinara za prevoz), al' me Aleksa ubedio da koristim obrenovacki nocni prevoz za dz... (Kondukter: “Idemo dalje, karte”; mi:”Markica”; on: “Markica?”; mi:”Da,da, markica!”.)

Sutradan sam rekao sebi da vise necu u zivotu otici na koncert, samo jos da pogledam svirku u nedelju, kad zove me Nemanja i kaze da ima dve karte za G.B.H. Uh, kad se samo setim kako sam se kao klinac lozio na taj bend, bude mi tuzno kada vidim koliko me danas bas briga. Ipak, zasto da ne odem, poklonjenom konju u zube se ne gleda. Kada sam usao u salu, na bini je bio bend, pevac stariji, celav, martinke i majica – NOFX. To mi bese cudno, nije urbano, ni kul, da stariji likovi nose majice bendova za koje svi znaju, al' eto i to je moguce... Nakon prve pesme, covek kaze da je bend iz valjda Niksica (ne secam se tacno), Republika Crna Gora... Nisam znao da tamo ima pank bendova. zvuce kao miks Goblina i recimo, huh, ranih Partisansa, brze pesme, dobro sviraju i uvezbani su... Zadnja pesma imala je ambiciozan aranzman, dosta je i potrajala, te meni na momente najvise vukla na Bijesove. Fin nastup, mada u granicama proseka, makar na prvo slusanje. Kvragu, bas ne mogu da se setim njihovog imena... Posle njih, nastupa neizbezni Vox Populi – u sali sam komentarisao kako ce sada Crnogorci jos jednom da se podsete zasto su se otcepili od Srbije, posto zadnji put kada sam gledao Vox Populi bio je neki krs zvuk, no ovde nije bilo greske – metalizirani hacepank sa meni nezanimljivim tekstovima. Okej su zvucali, ali isto nemam nista posebno da izdvojim. I najzad GBH. Prostor se vec popunio, mladi pankeri u prvim redovima, pocinje divljanje koje se vec zakuvavalo na Vops Popiliju, zvuk osrednji. Ma kao sto rekoh, mene to ne interesuje, i iskreno citav taj kao pank imidz koji se ocekuje na bendu tipa GBH meni je na jednoj strani smesan, a na drugoj neoriginalan i, sada kada je postao deo predvidljivog, subkulturnim normama nametnutog ponasanja i oblacenja, pomalo dekadentan. A na drugoj strani tu su bili i stariji ljudi verovatno kilometrima daleko od svoje nekadasnje adolescentske infantilne pobune, dosli da se podsete mladosti, mozda i da se zapiju sa starim prijateljima. A neko na celoj toj rokenrol mastariji lepo profitira, naplacujuci ulaznicu 1200 dinara. Pank je ionako mrtav. Nisam pogledao svirku do kraja, posto sam hteo da uhvatim poslednji prednocni bus, al' nisam uspeo pa sam se malo svercao u nocnom, a onda pesacio...

I zadnji koncert tog suludog vikenda odrazao se u klubu Ana 4 pistolja. Na njega sam polagao najvece nade i zaista je bilo dobro. No da krenem redom. Opet Dazd, mogao bih vec da prestanem ici na njihove koncerte neko vreme, da mi ne dosade. Fino su svirali, metal pank, zvuk nije los, ali meni je nesto bilo prazno, ne bi bilo lose da ubace jos neki instrument, mozda drugu gitaru ili klavijature, eh... Romac je te veceri odlucio da svojim imidzom zajebe celu rokenrol ikonografiju pa je najvise licio na druidskog vraca. Zabavno je to sa imidzima – da bi bio harizmatican, moras da imas odgovarajuci izgled i jos da duboko verujes u njega – po tom pitanju Romac grabi visoko na skali harizme. Posle Dazda, Let's Grow, nesto sam imao osecaj da ce biti dobra svirka i nisam pogresio. Super uvezbani ( sa manjim greskicama). Stare pesme su drr-drr-drr thrashy kucacine, novije pesme su rokerskije, sa mid tempo ritmovima koji kidaju, to najvise volim. Mada ovo “novije” nemojte shvatiti skroz ozbiljno, posto nisam uspeo da im ispratim diskografiju, jedino sam slusao prvi demo plus poneka pesma skinuta sa neta u napadu dial-up entuzijazma, tako da je meni sve novije. Prosek benda izvukao je Kuzman posto cini mi se jedini nije nosio majicu nekog hardkor benda. A od nosenih majica ja glasam za Husker Du, rane radove. Zadnji Novosadjani Shoplifters, melodicni pank, vokal se nije cuo, los zvuk, sve zvuci ravno, nije mi se dopalo, bilo mi je dosadno. Legao sam posle pet ujutro, kada se cesto budim. I preziveo sam. Rok en rol, nou mor!

7 Comments:

  • At 3:08 PM, Anonymous Anonymous said…

    ni Ljuba nije imala hardcore majicu :)

     
  • At 11:11 PM, Blogger krasti said…

    hah, ona mi je stajala iznad glave pa je nisam dovoljno dobro osmotrio... eto ti ga sad, pokvari mi koncepciju recenzije :)...

     
  • At 11:29 PM, Blogger krasti said…

    nesto zajebava nik nejm... "krasti" treba da pise gore...

     
  • At 3:09 AM, Anonymous Anonymous said…

    što se tiče nikšićana, najvjerovatnije je u pitanju DST - društvo skrivenih talenata. prvi put sam ih vidio (na tv-u :)) prije nekih (skoro) 10 godina, a čini mi se da su počeli sa radom još početkom 90-ih. koliko me sjećanje služi u spotu se pjevač pojavljuje u kombinaciji nike airmax2 - exploited šorc - majica dal' su bili ramonsi, goblini, neko treći nisam siguran. zbog njih je (i još nekoliko drugih bendova) nikšić dobio titulu grada "panka, piva i čelika". :) negdje 2000. su svirali u beogradu, mini-turneja promocija albuma po srbiji (čini mi se niš, kragujevac, beograd), ali mi se nisu nešto previše svidjeli. sam album koji su tada promovisali (a moguće da im je to i jedino izdanje) i nije toliko loš, ali koncert je bio brrr. 20-ak ljudi u domu omladine (uglavnom studenti iz crne gore, neki od njih sa natpisom srpski četnički pokret na majici), pjevač (boris, čini mi se) sav u kožnjaku a la lita ford, nije se pomjerio ni za militar za svo vrjieme trajanja koncerta (osim što se svo vrijeme udarao po kukovima u ritmu muzike), pjevanje ama baš nikakve veze sa onim na albumu, ali je zato gitarista odvaljivao i sa sviranjem i sa pjevanjem (izveo je čini mi se i 2-3 pjesme system of a down-a). zanimljiv podatak može biti da je turneju sponzorisalo ministarstvo kulture cg + milion privatnika iz podgorice i nikšića :) sjećam se da mi, kada sam prvi put čuo neku njihovu pjesmu (samo za tebe), nije bilo baš najjasnije odakle im takav zvuk (a la stari pank) - poslije se ispostavilo da im je na toj stvari bas svirao vuja (kbo), te da je pjevač neko vrijeme studirao u kragujevcu, tako da je istorija crnogorskog panka u uskoj vezi sa vujom i češnjakom :) mada bilo je i u podgorici nekih punk, oi i sličnih bendova. u baru je neko vrijeme radio bend bad taste (mislim da su dobili i neku nagradu na urban demo festu u bg-u), a kasnije su članovi tog benda pod drugim imenom svirali neku kombinaciju hc-a/metala (ako se ne varam...imam negdje nekoliko njihovih pjesama, pa eto ako je neko zainteresovan da čuje kako to zvuči). početkom 2000., takođe u baru, formiran je i prvi black metal bend (sve sa šminkom po licu...izdavali su fanzin) ali čini mi se da su članovi "blago" naginjali ka nacizmu. jedne godine je, čak, organizovan i koncert black/death metal bendova (po jedan bend - nikšić, trebinje i ranije bend pomenuti iz bara) u kafiću koji se nalazi "na korak od mora", odnosno, šetališta i turista :)

     
  • At 5:28 AM, Anonymous Anonymous said…

    Ja sam imao hardcore majicu!

     
  • At 7:46 AM, Blogger krasti said…

    Jeste, Ivane, u pitanju je Drustvo skrivenih talenata, nikako se nisam mogao setiti imena... "Pank, pivo, celik?" :))))... Znaci sponzorisalo ih ministarstvo i milion privatnika, a na koncertima likovi iz publike nose majice srpskog cetnkicog pokreta? Zvuci kao pravi bend za predgrupu GBH-u, hehe...Super ti je crnogorski scena raport.

     
  • At 10:40 AM, Anonymous Anonymous said…

    pa ono, bilo je likova u sčp majicama (mladi dugokosi ali bez brade :) ), ali mislim da su najveći dio publike (uf...najveći dio od 20-ak ljudi :)) činili ljudi koji i ne slušaju pank. nego ono došli da podrže. neki iz plemenskih razloga ('hear the drums they come from the sea, bring the tribal spirit on me, cause my pride and my roots i believe, no, this tribe you cant take it from me' što kaže kavalera :)), a eto i neki zarad promocije srpskog crnogorstva...ili crnogorskog srpstva :)

    heh, pa eto '98 su svirali zakon jačeg, ali izgleda da se nikšićani bolje uklapaju u kolorit "crveno je boja krvi i života, plavo je boja neba i slobode, belo označava istine i čistote, ukaljana zastava vijori pola veka..." ;). nisam bio na ovom koncertu gbh-a (prije nekoliko godina sam stavio tačku na odlazak na takve manifestacije, doduše napravio sam iznimku za mdc i zounds :) ) , ali mi je gbh koncert iz '98 bio odvaljivanje. prvi "veliki" bend koji sam gledao (a čini mi se i prvi "veliki" bend u bgd-u posle dugo vremena), super atmosfera, jes' da nikad nisam nešto pretjerano gotivio gbh, ali bješe fino. jeste i da smo nakon koncerta na putu ka ns-u (u to vrijeme sam u vojvođanskoj "prestonici" gubio dane) obišli sva polja na potezu pazova-inđija - all night long :) (ekipa u plavom nas šutnula iz voza, a preostalih 80% pankera iz voza naprasno našlo pare za kartu) i da je za neke putovanje inđija - ns trajalo i 3-4 dana, ali opet...a što se tiče cg scene, šta znam. tako nekako je bilo 98/2000, sada vjerovatno ima više bendova i ljudi koji slušaju punk/hc/metal. mada vidiš, mogli su i mene zvati da pored dst-a podržim :) gbh - makar zbog pionirskih pokušaja sviranja na akustičnoj gitari, koja je jednim dijelom bila i diy proizvod (gornja kobilica odvaljena od vrata, ali su ekser, bušilica i šrafovi napravili čudo :)), i sa svega tri žice a-g-h. eh. crna gora. u krugu od 200km nisi mogao kupiti žice (mada, ono, rat, kriza, sankcije) ;)

     

Post a Comment

<< Home