Pank je mrtav...

Yes that's right, punk is dead, It's just another cheap product for the consumers head.

Tuesday, May 02, 2006

Recenzije - mart, april

Evo i recenzija. Samo dve recenzije u dva meseca. Objektivno, u zadnje vreme se stalno seljakam tako da tesko mogu da nabavljam nove snimke, a i moje veze sa "scenom" su poprilicno labave, kao sto su mi finansije poprilicno kilave... Ukoliko zelite da recenziram vas bend, ili bend vasih prijatelja, javite mi se na kobrast@gmail.com, pa cemo nesto da ispetljamo. Do tada:

Zombie Animal - s/t?, DIY izdanje, 2006
Ne secam se kada sam poslednji put kupio zvanican disk nekog benda. Ima mozda vec jedno godinu-dve, ako ne i vise... I ovde sam se dvoumio, u konkurenciji je bila knjizica Remboa koja je kostala celih 180 dinara, ali na kraju su radoznalost i zdrav ekonomski pristup prevagnuli, te je samo 150 dinara (koliko je kostao disk) baceno u nepovrat. Nije frka, za Remboa cu se vec snaci, pre ili kasnije. "Ako mislis pobediti, ne smes izgubiti"...
Koncert ZA me nije bas odusevio, pa me interesovalo kako ce zvucati disk. Nije lose. Produkcija je cista, sve se lepo cuje, nakon prvog slusanja zvuk gitare mi bese ruzan, ali dodatna preslusavanja su, zahvaljujuci navici, to popravila. Pesme su dobre, kao sto rekoh, indie pop rok, sa zrelim aranzmanima i solidnim melodijama. Nije to prva liga, nijednom nije ubodena savrsena pop pesma (leprsava, prelepa na prvo slusanje, jednostavna do imbecilnosti a opet puna i kompleksna), ali opet sve je na svom mestu - pevanje, sviranje, strukture pesama... Zenski vokal dobro zvuci, podsetio me na Baby Gopal, manje se muci sa engleskim izgovorom nego muski koji je mozda u celoj prici bio nepotreban - pesme koje je ONA otpevala su nekako lezernije i opustenije. U tekstove se nisam mnogo udubljivao, dva su na srpskom, 12 na engleskom (jedna obrada Sensefielda), emotivni su i licni - meni nisu legli, ali nemam duse da kritikujem posto znam koliko je ponekad tesko se izraziti na pravi nacin. Jedna pesma me zaintrigirala posto me tekst podsetio na recitaciju Unity-a, danas sam nasao kasetu gde je snimljen album "Blood days" i zaista cela cetiri reda su ista ("To laugh is to risk appearing the fool...") - ne znam je li to slucajno ili?
Dobar je album. Nepretenciozan, moze lepo da sedne kao podloga za suncano poslepodne u drustvu prijatelja. Jedini problem sa njim jeste sto to nema ko da slusa, osim prijatelja i poznanika benda. Nije dovoljno originalno i "catchy" da bi se slusalo napolju (ima dosta takvih bendova) , a kod nas opet bi mozda i bilo za siroke narodne mase da je na srpskom, sa malo jednostavnijim tesktovima i medijskom/finansijskom podrskom. Ovako je ni tu ni tamo, jos jedno DIY post-hardcore izdanje, osudjeno na muzicki geto iz kojeg je poniklo.
kontakt: zombieanimal@yahoo.com

Unutrasnja Emigracija, demo 2006
Sta ti je posvecenost... Postoje samo par meseci, vec su dva koncerta odsvirali, uskoro ce da nastupe u Sarajevu i Zagrebu, stalno prave nove pesme i popravljaju stare - svaka cast za entuzijazam. Nije mi disk pri ruci, ali dosta sam puta preslusao pesme pa mogu i po secanju da recenziram. Ovo je snimljeno u niskobudzetnim partizanskim uslovima ("I onda sam ja uzeo peskir, napao njime tenk i pobio sve Svabe"), mislio sam da ce zvucati gore, ali dobro je, sve se cuje, koliko-toliko... Hardkor pank, iz nekog razloga, kada sam prvi put cuo pomislio sam - Crass, valjda zbog nabrijanih tekstova. Ima tu mozda i Subhumansa (britanskih), malo modernijih uticaja (Tragedy), pesme su razlicite pa je tesko porediti sa jednim bendom. Ali dobro je... Iako jos nedoreceno i neizbruseno, dobro je... Pevljivi refreni, iskombinovani musko-zenskim vokalima, energicno, pank sch, furamo taj fazon... Dopadaju mi se tekstovi, bas malo bendova danas ima ovakve tekstove, jednostavne, nabrijane, sto se kaze "angazovane". Nisu to parole, pametnije je, a opet nema govora o preteranoj intelektualizaciji ili kenjaju... "Ovde su svi navuceni na dop, jedni na heroin, drugi na Boga...". Dok ne snime pravi snimak, ovo moze da bude odlican pocetak za upoznavanje. Evo linka za hit-pesmu "Tranzicija" : http://rapidshare.de/files/1631481/1.unutrasnja_emigracija-tranzicija.mp3.html . Ne rekoh, bend je iz Bosne, tj. delom iz Banja Luke, delom iz Prijedora.
kontakt: igorbijelic2000@yahoo.com

12 Comments:

  • At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said…

    evo cijeli demo-7 pjesama

    http://rapidshare.de/files/16485633/4.UE_realnost.mp3.html

     
  • At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said…

    http://rapidshare.de/files/16434073/5.unutrasnja_emigracija-sistem_i_moc.mp3.html

    http://rapidshare.de/files/16431481/1.unutrasnja_emigracija_-.tranzicija.mp3.html

    http://rapidshare.de/files/16477462/6.UE_ponosna_manjina.mp3.html

    http://rapidshare.de/files/16433036/3.unutrasnja_emigracija-mlade_na_liste.mp3.html

    http://rapidshare.de/files/16480666/7.UE_strajk.mp3.html

    http://rapidshare.de/files/16482470/2.UE_bi_mogli_da_mozemo.mp3.html

     
  • At 2:23 PM, Anonymous Anonymous said…

    UE mi je trenutno jedan od omiljenih bendova.iako se ne slazem s svim sto pjevaju(vjerujem da se mi u biti slazemo u svemu,samo nacin na koji su oni opisali odredjene situacije,rijeci koje su koristili mi ne leze),mislim da su super.nor.smijesno mi je kada pjevacica u jednoj pjesmi pjeva "nisam rastao da zivim sam,odrastao sam...".pjeva kao da je muskarac.mislim nije ovo neko furanje na feminizam i neka sranja i pravila kako bi ona trebala da pjeva,ali mi je smijesno.ako je njoj ok i meni je.vjerujem da je to robi napisao text i kada se ona prikljucila bendu da je samo pjevala kao on....
    ili npr stihovi
    "Realnost 21. vijek, a mi smo prije nove ere
    Zatucani nepismeni, sebi~ni preko svake mjere
    10 godina protiv ljudskoga, u meni i u svima nama
    Ubilo je najvrijednije, ostala gorcina sama "

    ljudi roije nove ere (2000 gidina) se smatraju sebicnim i zatucanim...jako lose i pogresno...
    to ja samo prijateljski.ue je jako dobar bend kojie je nedostajao u bosni.

     
  • At 2:23 PM, Anonymous Anonymous said…

    e da i taj ljevicrski,da ne kazem komunisticki ton,u nekim pjesmama me ubija.

     
  • At 2:24 PM, Anonymous Anonymous said…

    kao demokratija je dobra i neka ljevicarsko-liberalna sranja.ANARHIJA!ne demokratije!

     
  • At 1:46 PM, Anonymous Anonymous said…

    dodjoh vidjeh pobjedih he , he ,
    prvo zahvala drugu krastiju hmm sto se tice Ive ona je u UE od druge probe sto cu reci od pocetka,to sto se ponkad desi da neki stih pjeva u muskom rodu ne smeta joj(mada mislim da bi smijesno zvucalo kad bi npr .u isto vreme pjevali robija u muskom rodu ,a iva u zenskom he , he ispalo bi kao na grani jabuka he ,he ,
    u istoj pjesmi stihovi realnosti sako analizras vidjeti da samo uredjenje drustvo kao ni medjuljudski ljudski odnosi nisu puno popravili , a ne u smislu vredjanja i omalovazanja istih,
    anarhija i je direktna demokratija

     
  • At 1:51 PM, Anonymous Anonymous said…

    uh..uh..taj mit o demokratiji..uh..boljka velika!

     
  • At 10:02 AM, Anonymous Anonymous said…

    kao i mit o progresu :)) he , he
    , nego chakija , koliko god postoje ljudi i dokad ce postojati ljudski rod imace izgradjen medjusobni odnos bez obzira kako nazivali mozes ga nazvati anarhija i demokratija (naravno ne sadasnja demonkratija niti branim ist nego bas naprotiv ) jebiga sve je super u teoriji ,samo sto nas praksa malo vise jebe.
    doleti sutra u bl pa da pjevamo te he, he "ljevicarske /komunisticke tonove " sviramo tebi u spomen amerika zemlja velika , ali metar moga sela amerika nema :))
    poz nisi mi javio nista za bg pa sta bi ?

     
  • At 10:32 AM, Anonymous Anonymous said…

    "amerika cela!"

     
  • At 1:39 PM, Anonymous Anonymous said…

    he , he jest amerika cela :)))poz

     
  • At 11:52 AM, Anonymous Anonymous said…

    punk nije mratv on je živ samo što vi to ne slušate nemora znaćit da to ne sluša niko.
    punk's not dead

     
  • At 11:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    uih...povracotinu i govna cuvaj za sebe.

     

Post a Comment

<< Home