Pank je mrtav...

Yes that's right, punk is dead, It's just another cheap product for the consumers head.

Monday, March 27, 2006

Koncerti - mart

Unutrasnja Emigracija, Asschapel - 8.3.2006, klub Magic, Prijedor
Unutrasnja Emigracija je neka vrsta olstars pank benda sacinjenog od clanova Minuta Sutnje, Rahele Ferari, Anti-Statika itd. Ovi bendovi iako nisu skoro nista napravili van okvira banjalucko/prijedorskog kantona, obelezili su zadnjih 7 - 8 necega sto se moze nazvati bosanskom pank scenom u zacetku. Oni su me te veceri najvise i zanimali, posto sam za Amere pretpostavio da ce biti samo jos jedan u nizu politicki korektnih, sablonskih DIY bendova koji dolaze na nase prostore i ne sviraju obrade Tragedy-a i His Hero Is Gone-a.
Dobar je bio koncert UE, devet pesama, na momente i prepunih razlicitih aranzmana, po duhu me podseca na Crass, muzika je hardkor pank, sa distorziranim ska i rege ritmovima. Tekstovi naravno na srpskom, (bosanskom, hrvatskom?), dobri su, spadaju u grupu tekstova koji se obicno nazivaju angazovanim, ali ne radi se o parolama vec o korektnim kritikama ovog naseg balkanskog blata. Obrada Angelic Upstartsa - Solidarity, prepevana u Strajk.
Asschapel su stvorili nervozu organizatoru zbog toga sto se nisu niti javljali, niti pojavljivali sve do 23h. Dosli su ogromnim zelenim kombijom i dovukli gomilu svoje opreme, eh sta ti je standard. Sviraju thrash metal, sa neinventivnim vristecim vokalom - nakon par pesama su me smorili, ali odgledao sam ih do kraja. Gitarista je dobar, povremeno ubacuje metalske solaze. Izgledali su bas umorni, ali scenski nastup/poziranje je odradjeno profesionalno - pevac mase kosom, gitarista takodje. Bas dok sam ga posmatrao razmisljao sam kako je poprilicno tesko i neprirodno svirati dok se non-stop bacaka glava na sve strane, pogotovo kada si iscrpljen, no to je valjda hardkor. Nesretnici su dosli iz Milana, i odmah posle koncerta su se zaputili prema Makedoniji, izgleda da su se preforsirali sa ovom turnejom, ne znam sto nisu malo humanije organizovali datume, valjda ce izdrzati do kraja turneje.
(Prijedor je cudan grad. Nije mrtav ako je suditi po velikom broju ljudi koji secu ulicama. Medjutim, mnogo njih je pijano, bas pijano. Ne dopada mi se Prijedor.)

Dazd, Speedball, Evil - 24.3.05, Gavez, Beograd
Gavez je trenutno najperspektivnije mesto za sviranje u Beogradu - nalazi se na Adi, okolis je totalno opustajuci, priroda, pticice, drvece i slicne zavitlancije - licno, bilo bi mi najdraze kada bi se tamo koncerti organizovali preko dana, tada bi vredelo posetiti Gavez bez obzira na bendove koji bi eventualno svirali... No dobro, da se dotaknem bendova koji jesu svirali pomenutog datuma: Dazd su nove nade beogradske scene, iako su pojedini clanovi vec dugo u pank prici. Te veceri sam ih gledao prvi put, prijatelj mi ih je nahvalio pa me bas interesovalo kako ce zvucati. (Ozvucenje nije bilo nista posebno) Bilo je dobro, nisu dugo svirali, sest, sedam pesama plus mini bis, ako me secanje ne vara... Kombinacija Amebixa i recimo, hm, Disaffecta, crusty zvuk sa zanimljivim naslovima pesama, bogu hvala, na srpskom. Meni su se vise dopale sporije pesme, jedna je bas hiticna, imaju i zanimljive instrumentalne delove, nije to nista komplikovano odsvirano, ali je atmosfericno... Mrak i bes. (Kao npr. No sanctuary od Amebixa... Mislim, atmosfera, ne sam zvuk). Speedbal su matori hardkor pank bend iz Sabca, o kome sam ja poslednji put nesto cuo negde u drugoj polovini devedesetih, mada ih nikad nisam slusao... Na pocetku njihovog nastupa prvo sto sam zapazio bili su vokali, onako, deruci i predvidljivi, nisu mi se bas dopali, ali dobro... Potom sledi set brzih, zakucavajucih pesama, koje mi se jesu dopale, hiticne, sa udarnim refrenima, ali avaj, nakon pola sata sve mi je zvucalo isto i samo sam iscekivao kraj. Koji nije dolazio. Ne. Uf, bas sam se smorio, pogotovo kada su se vratili na bis. Mislim, mozda ja jesam zakeralo, ali ovakvi bendovi bi trebali da prze dvadesetak minuta, da se ispucaju i onda zavrse. Verovatno je koncert ovoliko potrajao zbog toga sto Speedball dugo nisu svirali u Beogradu. Poljake, Evil, nisam docekao, bio sam umoran, a i drugari su iskazali negodovanje zbog cinjenica da su oni (Poljaci) oko 01:00h tek poceli da namestaju opremu... Ma i nemam osecaj da sam nesto vazno propustio, ionako me u principu mnogo vise interesuju lokalni bendovi, sa te strane vece je potpuno uspelo.

7 Comments:

  • At 1:52 PM, Anonymous Anonymous said…

    uh..ciatjuci ovaj blog par stvari o kojima bih volio popricati je isplivalo na povrsinu.ne volim komentare..vise volim otvorenu diskusiju.uzivo.ne preko kompjutera.ali dok se ne vidimo onda ovako.a mozda i popizdim,pa prestanem s ovim...prvo ovo o asschapel-u.kazes "politicki korektni"..sta to znaci ?kao prvo si mogao malo napisati sta ti smatras pod pc...ja nisam vidio asschapel live,ali sam prociat intervju s njima i nisi mi se cinili ni najmanje politicki korektni,cak ni politicki.vise su zvucali kao neki liovi koji sviraju muziku i to je to.nista u pozadini.o tom pc...sta ti to znaci?
    da li pod pc podrazumijevas privilegovane "lifestyle" ljude koji misle da su bolji od ostalih zato sto su pankeri,anarhisti,kurac-palac...?ili taj anti p.c. stav znaci "nije me briga,apatican sam,politika je sranje,meni je dobro..."?vidi ako mozes da malo objasnis sta je pc za tebe?bilo bi dobro..ok..hvala

     
  • At 2:30 PM, Anonymous Anonymous said…

    vidi se da nisi iz bosne,mada bi volio.hahaah...
    kakav pocetak panka u bosni o cemu ti pricas?
    ne znam za 70e,ali je u 80 przilo gomila bendova.u zavidovicima,doboju,prijedoru,mostaru,sarajevu,banjaluci....
    ja imam neke snimke,pokusavam da nadjem jos neke.jebi ga tesko je to s exyu hardcoreom jer kao sto sam znas sve je to izlazilo na nekim kasetama.i kompilacijama.
    ja sam prije dve godine sreo lika iz wsw,banjaluckog hardcorepunk benda tipa ubr,rattus...on je dosao u bl to ljeto prvi put nakon 1990.tada je razgulio u london i tamo s drazenom iz wsw,zina istocna fronta, zivio.radio s freeom press i nekim drugim @ kolektivima.ispricao mi je gomilu zanimljivih pricica iz 80ih.putovanja,gigovi,druzenja,protesti na pocetku rata....

     
  • At 12:04 PM, Anonymous Anonymous said…

    ah..ono sto mi se svidja kod ovog benda i razlog zasto volim UE jeste taj sto su textovi lokalnog karaktera.govore o svakodnevnom zivotu u bih..sportske kladionice na svakom koraku,apaoteke su u 90im odjednom pocele da se otvaraju na svakom cosku.svi su na tabletama.u ludilu .jos uvijek nisu svjesni sta im se dogodilo i sta im se dogadja.
    i znajuci ekipu iz benda znam kroz sta prolaze,koliko treba biti uporan i posvecen.neimastina,vecina zivi s roditeljima,haos...
    neki su poceli da uzimaju anarhizam za ozbiljno.poceli su projekti.nadam se da ce izgurati...

     
  • At 1:56 PM, Anonymous Anonymous said…

    mislim da je drug krasty pod pocetkom punka u bosni mislio u stvari na pocetku posljeratnog punka ,sto se tice banja luke ni ja ne znam da je ko osim w.s.w svrao hc/punk prije rata i stvarno ne zanm da li su ostali kakvi snimci iza njih osim onoga sto je na komplilaciji banja luka dreaming,
    pozdrav ooklandu ako se ne varam

     
  • At 11:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    vjerovatno je tako.zvuci logicno..
    taj lik basista wsw nema nista od njihovih snimaka.kako je drazen poginuo ko zna gdje je sve to zavrsilo.mozda ima njegova sestra ili mama u banja luci?pozdrav starcevici ako se ne varam!

     
  • At 2:56 PM, Blogger krasti said…

    Helou, dir frends... Ajde da krenem sa odgovorima. Jeste, mislio sam na posleratnu Bosnu, naravno... WSW sam isto slusao samo na Banja Luka Dreaming kompilaciji, mogu reci da je to najraspadnutija pank pesma koju sam ja u zivotu cuo...
    Sto se tice "politicke korektnosti" - moram da kazem da nemam nista protiv termina "politicka korektnost" u njegovom uobicajenom znacenju - ne mislim da je lose to sto se, npr., nece davati masni komentari o devojkama, ili sto ce se imati negativan stav prema fasizmu i slicno... To sto je "politicka korektnost" nekome deo imidza ili poziranja, me ne uzbudjuje preterano. Nisam elitista koji ce da trazi iglu u plastu sena, a verujem da neke ideje jesu pozitivne, cak iako ih oni sto ih zastupaju iskrivljuju i zloupotrebaljavaju... Cela ova prica nema toliko veze sa pomenutim Asschapelom - tu sam izraz "politicka korektnost" iskoristio u malo drugacijem znacenju, mozda ne bas odgovarajucem, ali ajde da pokusam da objasnim na sta sam mislio... Radi se o mojoj distanci prema bendovima koji dolaze sa Zapada... Oni uglavnom imaju ok. poruke (sto je dobro), cesto lice na Tragedy i His Hero is Gone (sto je isto dobro, jer mi se dopada fazon), imaju i dobre instrumente i ozvucenje pa si lepo nameste zvuk (sto je isto dobro), ali jednostavno svet iz koga oni dolaze meni je stran, i ne mogu reci da me ti bendovi mnogo zanimaju, uprkos tome sto oni uglavnom imaju sve sto jedan dobar bend treba da ima... Na to sam mislio kada sam rekao “politicki korektni”… Sve je na svom mestu, ali mi nesto jednostavno nedostaje... Ne znam… Veceras sam se dogovarao sa drugarom za odlazak na festival u Boljevac u junu – bio sam tamo pre dve godine i bio je nikad bolji provod, iako je ozvucenje bilo lose, bendovi su zvucali onako, a dobar deo ekipe je nosio Exploited i Sex Pistols majice –i za ovo bih mogao da kazem, koristeci slicnu terminologiju, da nije bilo “politicki korektno” (mada to nije najbolji termin, kao sto rekoh), ali mi je mnogo blize i razumljivije – znam kako je losa ekonomska situacija dole na jugu Srbije, i kako je tamo vreme stalo u sedamdesetim, sve je poprilicno sjebano, ali mi je blisko... Mozda ti mozes, ako sam te dobro prepoznao, da napravis paralelu izmedju onoga sto sada vidis u Americi i sto se zove pank scenom, i onoga sto si video dok si ziveo na Balkanu... Koje su slicnosti, a koje razlike? Mozda da ja zivim na Zapadu, verovatno ne bih imao tu distancu koju imam prema pank bendovima iz bogatijih zemalja, posto bih razumeo iz prve ruke celu njihovu pricu... A intervju sa Asschapelom nikada nisam citao i nemam pojma o cemu oni pricaju - kao sto rekoh nisam mislio na tu vrstu politicke korektnosti... Uopste, ne uspevam da pratim bendove sa Zapada, internet mi je spor za skidanje muzike, izdanja su skupa za kupovanje, a i daleko su mi...Raspisah se ja. Valjda je sada malo jasnije. Koliko price oko jednog kratkog komentara, ehh...

     
  • At 9:48 PM, Anonymous Anonymous said…

    ma kontam o cemu pricas..samo ja to ne bih nazavao istim imenom.ali kako god....
    osjecao sam se isto dok sam bio tamo i sada ovdje.u svemu postoje najmanje dve strane.

     

Post a Comment

<< Home