Pank je mrtav...

Yes that's right, punk is dead, It's just another cheap product for the consumers head.

Sunday, November 18, 2007

Kolumna - kutak za Mackov trenutak


Too old to rock n roll, too young to die


OK, nedavno sam napunio 31 godinu svog zivota. Ustao sam tog jutra, ne bas nesto preterano uzbudjen zbog samog tog dana, na telefonu je vec bila poruka drage osobe, brza provera stanja akcija na berzi, sisao do svojih, cale mi je cak izvukao i usi i kupio mi cokoladu, keva takodje izljubila, pripremila klopu, prokomentarisala jos jednom kako bi ja u tim godinama trebao da slavim rodjendan svog deteta, a ne da se glupiram organizujuci nekakvu zurku za svoj. Zurka je bas bila fina i opustena, glupirali smo se uz hitove 80ih, i u sustini svi smo se ponasali kao da imamo duplo manje godina od onih koje stvarno imamo – dvoje su se cak i smuvali.

Prva namera mi je bila da danas pisem o tome kako izgleda biti panker u tim godinama, a onda sam se jednostavno zapitao koliko je jos tog panka ostalo u mom zivotu - ipak se ovaj blog zove pank je mrtav…, tako da molim lepo, ne moze ovde sada neko da pise o panku.

Sticajem okolnosti, skorije sam se nekoliko puta nasao u drustvu ljudi sa scene, a boga mi, i sa nekima koji bi ispred svog imena rado stavili i ono anarho. I sta sam zakljucio - joj sto su dosadni, pa ovo o cemu oni pricaju nema blage veze sa realnim zivotom. Naravno, pitao sam i samoga sebe, da li si i ti bio tako dosadan kada si bio njihovih godina? Odgovor bi bio: da, verovatno jesi. To je valjda ono kroz sta vecina nas prodje. Zajebano ce biti, ako kod nekih od nas ta faza zivota nikada ne prodje.

A kakva je situacija u mom zivotu? Pa, tu sam na korak da postanem onaj najgori pripadnik srednje klase (ako tako nesto jos uvek postoji u Srbiji), onaj koji govori: “Ma daj pusti me, vidis da me je taman malo krenulo u zivotu, imam preca posla, nego da razmisljam o tome kako je u drustvu ili o nekim vecim promenama”. Imam posao za koji sam ok placen (para naravno nikada dosta, odnosno sto ih vise imas, vise ti treba), mozda je i ono pankersko u meni upravo izabralo taj posao, ne mogu sada tu graditi neku karijeru, ali zato i nemam nekog gazdu koji mi stalno sedi na grbaci, i imam poprilicno fleksibilno radno vreme, tako da mi opet ostaje dosta vremena da se posvetim sebi i ljudima koje volim.

Svakog dana se susrecem sa dilemom, mozda bi mogao to svoje slobodno vreme kojeg ocigledno imam, da iskoristim za jos neki honorarni poslic. No, onda bi mi zivot postao upravo samo to - rad po celi dan, postajes deo masinerije. Da se ne lazemo, ja nisam nikakav radoholik,ali lepo bi bilo kada bih mogao da ustedim neku vecu kolicinu novca, koja bi mi kasniji zivot u ovom sistemu ucinila lagodnijim. I onda se naravno upitas, a sta bi mogao da bude taj neki dodatni posao? To bi trebalo da bude nesto sto znas dovoljno dobro da radis, da bi tu uslugu mogao da naplatis – ali odgovor je ponizavajuci, ne znas prakticno nista (sem ako se pravljenje fanzina ne ubraju u tu kategoriju). Ako ne znas nista onda bi valjalo da naucis nesto. I tu sada lezi taj ogromni problem, sto ja nemam apsolutno nikakvo interesovanje da sada ucim nesto. Lepse mi je da to vreme provodim citajuci neku knjigu, slusajuci muziku, na planini ili jednostavno blejeci sa dragim ljudima, nego da pokusavam sebe napraviti vrednijim na tamo nekom trzistu rada. Da li je to moje misljenje naivno, i da li ce mi se taj moj stav olupati jednog dana o glavu – nemam pojma. Jednostavno necu da sada mislim o tome.



16 Comments:

  • At 3:54 PM, Blogger krasti said…

    Hm, sta znam... Sa moje strane, sto se tice panka, stvarno se tu mnogo ne uzbudjujem, a i nemam preterano dodira sa "scenom" ukoliko se pod tim pojmom podrazumevaju ljudi kojima je "scenska politika" jedna od vaznijih stvari u zivotu, al' to je vec davno iscrpljena tema... A u vezi srednje klase i pasivnosti, jebem li ga, nedavno sam bio na jednom porodicnom okupu i tamo sam se toliko socijalnih/turobnih prica naslusao da nikako ne mogu reci da sam ravnodusan, na stranu sto nije ni da meni cvetaju ruze... Eto Mache, kratak osvrt na kolumnicu, moglo bi se jos svasta reci, no drugom prilikom mozda...

    E da, mislim da ono sto si napisao kako volis da provodis vreme sa dragim ljudima, 'bem li ga, pa to je jedna od najvaznijih stvari u zivotu.. Natera zivot coveka na svasta, al' makar treba vrednosti postaviti i cuvati na pravom mestu. ;)

     
  • At 2:08 AM, Anonymous Anonymous said…

    Slične dileme i ispred mene. Pa budi profesionalni kolumnist, kad mogu razni Crnčevići, Tirnanići, Pančići, Lukovići, možeš i ti. A i dobro ti ide. Još se blog zove: pank je mrtav, što ne ograničava (jednog dana) isplatu honorara kolumnisti :-)

     
  • At 2:23 PM, Blogger krasti said…

    ma nemoj. pisi propalo za honorar na ovom blogu, xexe...

     
  • At 10:49 PM, Blogger mace said…

    Profesionalni kolumnist, lepo to zvuci, ali pre sam mislio na neki konkretniji posao:-) A i sumnjam da bi neko meni placao za ova moja lupanja, srecan sam kada god neko to objavi, a da ne trazi da ja njemu platim :-)

     
  • At 1:35 AM, Blogger zagrljaj said…

    lep tekst :)

    nego, pusti drugi posao... osim ako nije preko potrebno.

     
  • At 4:53 PM, Anonymous Anonymous said…

    Odbacili iste stege modernog drustva i otkrili da ste sta? Lenja guzica.
    Cestitamo.

     
  • At 11:56 PM, Blogger mace said…

    tacno tako.
    trenutno mi se moze da budem lenja guzica.

     
  • At 12:15 AM, Anonymous Anonymous said…

    meni je kao "pripadniku srednje klase" (svoj stan, žena i ja fakultetski obrazovani, 1 dijete...) nekako od svega najbitnije da se ne radi previše pa da se uhvati vremena za svirku, igru s malim, bajkanje..za sebe. jebo dodatni posao, pogotovo ti koji koliko shavtih živiš sa starcima.
    ovo sa ovima sa "scene", pa normalno je to, svako vrijme nosi svoje breme.a ako si u nečijim očima zbog svega toga šupčina samo si pomisli tejk it izi sinko, vidimo se za 5 godina tko će biti gdje i kakav.
    reespect.
    krasti, respect too. e sviramo mi u somboru i neke žene mi tamo na binu donose pozdrave direkt od igora, pozdravi mi brata obavezno.
    pank for life:).

     
  • At 12:46 AM, Blogger mace said…

    pa i meni su te stvari najbitnije, i trenutno im se zaista mogu posvecivati i to je super. no, sa druge strane, zaista bih zeleo da imam svoj stan ili da vise putujem, a to sa ovakvom finansijskom konstrukcijom ne mogu sebi priustiti.

    a za ove sa scene, stvarno me bas briga da li sam u necijim ocima supcina.

     
  • At 3:23 AM, Blogger krasti said…

    haha, da, Igor je imao ovog leta alkoholicarsku mini turneju po Srbiji, pa kontam otud i somborske veze... :) 'bes ga, kad sam cuo da dolazi Dislike u Srbiju bas sam pomislio da bih mogao da uhvatim neki koncert/pruzim ruku i tako to, ali ne uspeh...

    Kada smo kod scenskih misljenja/traceva, samo da napomenem da je dovoljno pogledati ovu fotku na pocetku teksta pa skontati koliko je to sve nevazno... Gde je to snimljeno Mace? Izgleda FENOMENALNO!

     
  • At 6:28 AM, Blogger mace said…

    durmitor

     
  • At 4:43 PM, Anonymous Anonymous said…

    Hm, nego citam ovo i pustim Jeres i nesto mi tu ne stima. Ako Macku vec nije uposte stalo do "scene" i oseca se komforno u ulozi kako sam kaze pripadnika srednje klase koji i nije nesto mnogo angoazovan socijalno ili sta vec... Sto onda ne pravi pesme o tome??? Vec radi neku kao zajebanciju na racun pank sterotipa, sto samo u sustini ima vise veze sa istima nego nekom pricom koja bi ih bas dotukla.Eto moze krenuti sa novim projektom koji bi se bavio sumam i gorama, voljenim osobama i literarnim klasicima. Ili mozda ima nesto sto mu neda da predje na The Smiths?

     
  • At 11:38 PM, Blogger mace said…

    oho, pa jeres se i slusa, lepo je to cuti :-).
    pa ta scena nije nesto sto samo od sebe postoji, nju ipak cine neki ljudi. pa jeres se bavi tim nekim stereotipima, isto kao sto sam i ja ovde pokusao da nabacim neke ideje. postoje mnogo znacajnije stvari u zivotu od toga ko je sta izdao, gde je ko svirao, ili koja je razlika izmedju revelation-ovog i we bite-ovog izdanja youth of today-a (ja bio prisutan, kada sam slusao tu raspravu). mislim, zahvaljujuci toj sceni ja sam pre svega upoznao neke zaista super likove sa kojima imam zaista odlican prijateljski odnos i to je ono sto je najvaznije. vazno je to kakvi smo mi ljudi, a ne to ko koje bendove slusa i ko ima vecu kolekciju ploca.
    uzgred smiths su zakon

     
  • At 9:14 AM, Anonymous Anonymous said…

    ljena đubrad, klincipankband odavde su sve to fantastično složili u jedan jedini stih...
    "ma jebe se nama i za novce i politiku
    mi želimo samo dobru zajebanciju".
    pa šta god bila ta politika ili zajebancija...

     
  • At 7:07 AM, Anonymous Anonymous said…

    MOZDA JE ZA TEBE PANK MRTAV E ZA MENE NIJE
    A NI OSTALE PANKER

     
  • At 2:29 AM, Anonymous Anonymous said…

    ali mlada nado!!!
    prednost panka je upravo u tome sto je mrtav. to ga cini neverovatno vitalnim...

     

Post a Comment

<< Home